Retur, angrerett & garanti

Retur, angrerett & garanti

Retur av varer

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake, minus returavgift. Du har angrerett i 45 dager fra datoen du bestilte produktet, etter denne datoen er det ikke mulig å returene produktet.

Slik gjør du en retur:

  1. Ta kontakt med oss og spesifiser hva du vil returnere.
  2. Vi sender deg så instrukser på epost om hvordan du skal returnere varen.
  3. Husk at du må returnere varene innen 45 dager fra bestilte dem.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt bestillingen.

Om du vil returnere flere produkter, f.eks. klær og en trampoline (på over 20 kg), er det alltid den dyreste returavgiften som skal debiteres. Det er du som kunde som har ansvaret for at dine returvarer kommer frem til oss. Noter derfor ned pakkens kolli-ID når du sender den fra ditt poststed, og be om kvittering.

Returfraktkostnaden trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Om du angrer kjøpet ditt og vil returnere hele ordren, skal du kontakte kundeservice innen 45 dager etter at du har bestilt ordren, og informere om at du ønsker å angre kjøpet ditt. I slike tilfeller får du også tilbakebetalt fraktkostnaden du betalte ved kjøp. Dette gjelder bare om du valgte den billigste leveringsmåten da du foretok kjøpet. Returfraktkostnaden må alltid betales om du gjør en retur, dette gjelder også om du angrer kjøpet ditt. Om du har en ubetalt faktura for ordren din, er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no, eller ved å ringe Klarna på 21 01 89 91.

Om varen din er skadet, om du ikke har fått en returseddel, eller om du har andre spørsmål, kan du alltid kontakte oss via vår kundeserviceportal.

Bytte et produkt

Om du vil bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor, og gjøre en ny bestilling på den varen du har lyst på. Når vi har håndtert returen din, får du pengene tilbake, minus returfrakt. Se ovenfor for returvilkår og priser på returfrakt.

Om du ved kjøpstilfellet har brukt en rabattkode, mengderabatt eller lignende, må du kontakte kundeservice for få få kompensasjon, så du kan bestille på nytt.

30 dagers angrerett

Når du handler hos LittleLuxury, har du rett til å åpne og prøve varen din. Angreretten gjelder imidlertid ikke for hygieneprodukter. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand. Les mer om dette nedenfor.

Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til kjøpsloven, tilbyr LittleLuxury angrerett i 14 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.

Hygieneprodukter

Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt, på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel brystpumper, maskiner til morsmelkerstatning, kosmetiske produkter, undertøy osv. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet, og produkter som klassifiseres som ferskvarer. Unntak gis ved retur av amme-bh, der man har prøvd bh-en med ammeinnlegg.

Ved retur av amme-bh-er, UV- og badeklær, ber vi deg returnere varen i original forpakning og i uforandret tilstand. Dette vil si at varen skal være ubrukt, og at eventuelle merkelapper og forseglinger fremdeles skal sitte på. Ved skadet eller ødelagt originalforpakning, vil det forekomme en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak.

Produkter i ødelagt tilstand

Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres. Dersom varens originalemballasje mangler, vil det skje en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak. Du har mulighet til å ta nytte av dette 60 dager fra kjøpsdato.

365 dagers åpent kjøp ved ubrutt forpakning

Som kunde hos LittleLuxury, har du 365 dagers åpent kjøp på varer med ubrutt forsegling. Forpakningen skal ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Dersom varer ikke har en forpakning, men har blitt levert løst i en pakke, skal samtlige merker, klistrelapper, etiketter etc. fremdeles sitte på varen. Varen skal returneres i helt uforandret tilstand, og må ikke være brukt.

Reklamasjon

LittleLuxury selger alle varer med 30 dagers garanti.

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen.

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av, LittleLuxury. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.